۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان:

زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی از ایران فراهم شود

زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی از ایران فراهم شود

مشهد- سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان گفت: امیدواریم با تسهیل مشکلات زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی به وطن فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر خان متقی ظهر دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های مشترکی نظیر تجارت، صنعت، ترانزیت و غیره با هم دارند. همچنین در مقوله امنیت منطقه هم تأثیر گذار هستند و می‌توانند دست بیگانگان را از منطقه قطع کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، افزود: در موضوع فلسطین باید گفت، مردمی که در حال مقاومت هستند و از حقوق خود دفاع می‌کنند، مبارزه آنان مشروع بوده و از آنان حمایت می‌کنیم. همچنین کسانی که به شکل مستقیم ظلم می‌کنند و کشورهایی که به شکل غیرمستقیم از ظالم حمایت می‌کنند را محکوم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود مهاجران افغانستانی در کشور ایران پرداخت و بیان کرد: از جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنیم چراکه مهاجران کشور افغانستان در اینجا مقیم هستند. در این راستا باید گفت؛ این مهاجرین به خاطر مشکلات اقتصادی و زندگی در اینجا سکونت دارند و امیدواریم با تسهیل مشکلات زمینه بازگشت آنها به وطن فراهم شود.

متقی با تاکید بر اینکه موضع ما افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: در زمینه‌های گوناگون نظیر کریدورهای ارتباطی، صنعت و کشاورزی می‌توانیم همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم کما اینکه این تعاملات وجود دارد.

کد خبر 5976329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      2 0
      انشاالله که افغانستان ملت افغانستان به امنیت ثبات پایدار برسد تا کشور خود را توسعه و بسازند و باعث رشد ترقی سربلندی پیشرفت کشور خود شوند .